
VENINE Refrigerator
먹을 만큼만 쉽게 반찬을 담을 수 있도록 설계한 냉장고 디자인
Class
Student
Year
디자이너닷 팀 하이퀄리티 포트폴리오 2기
Syn You jin
2021. 05
Venine 브랜드는 하나의 제품에 또 다른 기능을 결합하여 편의성을 제공하는 1인 가구 브랜드입니다.
총 4명의 수강생이 Venine의 팀으로 모여 브랜드 정체성을 확립하고 그에 맞는 속성을 부여한 여러 타입의 제품을 디자인했습니다.
우리는 식사를 하기 전 냉장고에서 반찬통에서 먹을 만큼의 반찬만 소분하고 여러 반찬을 꺼내야 하기에 많은 번거로움을 가지고 있습니다.
Vinine은 전면에 반찬통을 쉽게 꺼낼 수 있도록 설계되었으며 냉장고 하단에 있는 트레이에 반찬 그릇을 두어 편리하게 소분할 수 있도록 했습니다.

VENINE
Venn diagram + Combine, name for oblique line Venine's products add convenience through combine and oblique line, another function of existing products.

BACKGROUND
Targeting the growing number of "single-person households" with low birthrates. We are going to discuss home appliances that can be used quickly and conveniently for modern people who are time-gold.
So we set the main goal is to present convenient usability by adding another function to a product tailored to one function, considering the quick and convenient usability of them to perform the task.

TEAM IDENTITY
I got a morphological idea from the direction of the user's perspective when using the product.

TEAM MOOD

Thinking of modern people who live in small houses busy, the vastness and comfort felt through natural objects were chosen as a team mood.

PROBLEM

SOLUTION

SKETCH
